KONKURSY – OGŁOSZENIA I AKTUALNOŚCI
OGŁOSZENIA O KONKURASACH 2020/2021
konkursy w kwietniu/maju
fotograficzno – plastyczny – kl. 0-3 i 4 – 8 – Starostwo Powiatowe
Starostwo Powiatowe organizuje Konkurs Plastyczny ” Jak nasze życie wpływa na czystość powietrza” oraz Konkurs Fotograficzny “Flora i fauna polnych zbiorników wodnych” Prace należy złożyć do 31 maja 2021.
Do pobrania: Regulamin Konkursu plastycznego Regulamin konkursu fotograficznego
fotograficzno – plastyczny – kl. 0-3 i 4 – 8 – Stowarzyszenie Tilia
Szkoła Leśna na Barbarce oraz Stowarzyszenie „Tilia” zapraszają uczniów do udziału w konkursie plastyczno-fotograficznym pn. „Poznaj płazy Polski”. Konkurs skierowany jest do uczniów przedszkoli i szkół z terenu województwa kujawsko-pomorskiego w kategoriach wiekowych: przedszkola, uczniowie klas I-III szkoły podstawowej, uczniowie klas IV-VIII szkoły podstawowej, uczniowie szkół ponadpodstawowych. W przypadku uczniów przedszkoli i klas I-III zadanie konkursowe polega na przygotowaniu pracy plastycznej a starsi uczniowie mają do przygotowania zdjęcie płaza w środowisku naturalnym. Na laureatów czekają atrakcyjne nagrody w postaci są m.in. albumy przyrodnicze, fotograficzne, zestawy plastyczne, drobny sprzęt elektroniczny i fotograficzny np. dyski zewnętrzne, statywy, blendy. Na laureatów czeka 30 nagród o łącznej wartości 12 000zł.
Więcej informacji na stronie internetowej konkursu
Do pobrania: : plakat konkursowy, regulamin, kartę zgłoszenia na fotografię kartę zgłoszenia na pracę plastyczną oraz informacje RODO.
kulinarny – kl. 7 i 8
Dyrekcja Zespołu Szkół Agro-Ekonomicznych w Karolewie wraz z nauczycielami – żywieniowcami mają przyjemność zaprosić uczniów Państwa szkoły do udziału w VII edycji konkursu „Młody Talent Kulinarny”, którego wyniki ogłoszone zostaną dnia 15 kwietnia 2021r. w ZSA-E w Karolewie oraz na stronie internetowej szkoły. Konkurs skierowany jest do uczniów klas 7 i 8 szkoły podstawowej.
Tematem przewodnim tegorocznego konkursu jest „ Deserowe szaleństwo”
Celem konkursu jest promocja naszej szkoły, szkolnictwa zawodowego oraz rozwój zachowań i umiejętności kulinarnych wśród młodzieży.
Regulamin i druki do pobrania – kliknij
wiedzy o samorządzie terytorialnym
Sejmik Województwa Kujawsko-Pomorskiego serdecznie zaprasza uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych do udziału w kolejnej edycji Regionalnego Konkursu Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym. W tym roku w związku z sytuacją epidemiczną w kraju i regionie zdecydowano się na zmianę formuły konkursu i zrezygnowano z testów i bezpośredniego kontaktu z uczniami. Zamiast tego uczestnicy konkursu w konsultacji ze swoim nauczycielem prowadzącym przygotują
i prześlą esej i prezentację multimedialną na jeden z zaproponowanych tematów:
Szkoły podstawowe:
1) Samorząd terytorialny w czasach pandemii czyli o tym, jak samorządy różnych szczebli radzą sobie z koronawirusem (covid–19). Jakie działania podejmują, by chronić mieszkańców, ale też jak same radzą sobie z ograniczeniami spowodowanymi przez epidemię?
2) Wzór samorządowca – ideał wójta gminy, burmistrza, prezydenta miasta.
3) E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony.
Nie odbędzie się etap półfinałowy konkursu. Wszystkie nadesłane drogą mailową prace konkursowe zostaną sprawdzone i ocenione. Powołany przez Przewodniczącą Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzki Komitet Organizacyjny wyróżni najciekawsze, przyznając nagrody finansowe zarówno dla uczniów, jak i wskazanych
w formularzu zgłoszeniowym nauczycieli prowadzących.
Każda szkoła z województwa kujawsko-pomorskiego ma prawo zgłosić do konkursu nie więcej niż czterech uczniów. O ich wyborze decyduje dyrektor szkoły lub powołana przez niego komisja.
Zgłoszenia dokonuje dyrektor szkoły do dnia 20 marca br.
Na prace konkursowe przesłane mailem na adres m.balcerak@kujawsko-pomorskie.pl organizator oczekuje do 16 kwietnia br.
Organizator wyraża nadzieję, że zmieniona formuła konkursu spotka się z równie dużym jak w poprzednich latach zainteresowaniem uczniów z całego województwa.
Regulamin – kliknij
wiedzy o prawie – kl. 5 – 8
VI Edycja Konkursu „Akademia Wiedzy o Prawie” dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Już szósty rok z rzędu uczniowie klas V-VIII szkół podstawowych i ponadpodstawowych będą mogli sprawdzić swoją wiedzę prawniczą i zmierzyć się z innymi w ogólnopolskim konkursie „Akademia Wiedzy o Prawie” organizowanym przez Krajową Izbę Radców Prawnych.
Rejestracja uczestników potrwa do 24 marca 2021 roku.
Celem Konkursu „Akademia Wiedzy o Prawie” jest działanie na rzecz poszerzenia i pogłębienia wiedzy o prawie wśród nastoletnich Polaków.
Tegoroczna edycja Akademii realizowana będzie w całości w formie on-line i składać się będzie z czterech etapów i ceremonii wręczenia nagród:
· Etap pierwszy – szkolny – zostanie zrealizowany w formie quizu za pomocą specjalnej aplikacji. Odbędzie się w dniu 29 marca 2021 roku.
· Etap drugi – okręgowy – w tym etapie uczestnicy będą musieli rozwiązać kazusy oraz odpowiedzieć na pytania zamknięte do przedstawionych zagadnień. Odbędzie się w dniach 12-13 kwietnia 2021 roku.
· Etap trzeci – centralny – Finał – będzie składał się z wypowiedzi ustnej przed Centralną Komisją Akademii Konkursu. Odbędzie się w dniu 26 kwietnia 2021 roku.
Ceremonia wręczenia nagród – termin ceremonii wręczenia nagród laureatom zostanie ogłoszony w ciągu 7 dni od daty zakończenia etapu finałowego.
Aktualne informacje dotyczące organizacji, terminów i wyników poszczególnych etapów Konkursu przekazywane będą za pośrednictwem strony www.kirp.pl/edukacja-prawna/
Do drugiego etapu, z każdego regionu, zakwalifikowanych zostanie po 20 uczestników z każdej kategorii. Wybrani zostaną Ci, którzy uzyskali największą liczbę punktów i rozwiązali test w najszybszym czasie. Drugi etap, podobnie jak pozostałe, odbywa się w formie on-line i polega na rozwiązaniu jednego kazusu poprzez udzielenie odpowiedzi na 20 zamkniętych pytań wielokrotnego wyboru. W trakcie tego etapu konkursu dzieci będą musiały przez cały czas jego trwania być połączone z Okręgową Komisją Akademii za pomocą Aplikacji Zoom z użyciem wizji i fonii.
Do trzeciego etapu, z każdego regionu, przechodzi po jednym uczestniku z każdej kategorii. Etap trzeci ma formę wypowiedzi ustnej. Uczestnicy odpowiadają na 3 pytania wylosowane z puli 50 pytań. Komisje Centralne Akademii oceniają nie tylko treść merytoryczną wypowiedzi, ale również jej wykonanie i prezentację, czyli całokształt. Spośród uczestników po troje uczniów ze szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych z trzema najlepszymi wynikami uzyska tytuł laureata, pozostałe osoby zostaną finalistami Akademii Konkursu. Zarówno dla laureatów, jak i finalistów przewidziane są zaświadczenia i nagrody.
Serdecznie zapraszamy uczniów szkół podstawowych (klasy V-VIII) i ponadpodstawowych do udziału w kolejnym wydaniu Konkursu. Jesteśmy przekonani, że kontakt z wiedzą prawniczą jak najwcześniej w procesie edukacji zaprocentuje uczestniczącym w konkursie dzieciom i młodzieży w przyszłości, dając świadomość praw i obowiązków oraz ucząc odpowiedzialności.
konkursy w marcu
Szkolny Konkurs OMNIBUS dla klas 1-3
plastyczny kl. 0-3 i 4 -8
XI Ogólnopolski Konkurs Plastyczny dla Dzieci
pod hasłem „Bezpiecznie na wsi mamy – od 30 lat z KRUS wypadkom zapobiegamy”
Organizator Konkursu – Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
Uczestnik Konkursu wykonuje pracę plastyczną w formacie A3 (dwuwymiarową), w dowolnej technice, obrazującą sposoby zapobiegania wypadkom przy pracy w gospodarstwie rolnym oraz rolniczym chorobom zawodowym, od 30 lat upowszechniane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Na każdym etapie konkursu zgłoszone prace oceniane będą w podziale na dwie kategorie wiekowe (kl. 0-III i IV-VIII), według następujących kryteriów: zgodność z tematyką konkursu i jej trafne przedstawienie, oryginalność, pomysłowość w zobrazowaniu przesłania konkursu oraz walory estetyczne pracy. Uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę plastyczną.
Termin nadsyłania prac konkursowych do PT KRUS w Sokołowie Podlaskim za pośrednictwem szkół upływa z dniem 31 marca 2021 r.
Regulamin Konkursu, Załączniki – Oświadczenie Karta zgłoszeniowa – KLIKNIJ
historyczny: MIĘDZYPOWIATOWY KONKURS WIEDZY DLA KLAS 5 – 8
Regulamin Konkursu – KLIKNIJ Oświadczenie do pobrania – KLIKNIJ Formularz zgłoszeniowy – KLIKNIJ
MIĘDZYPOWIATOWY KONKURS WIEDZY O POWSTANIU WARSZAWSKIM
DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
FORMA KONKURSU: test wiedzy i umiejętności.
Interpretacja tekstu źródłowego lub informacyjnego, interpretacja mapy, zadania wyboru
odpowiedzi, prawda – fałsz, krzyżówki, rozpoznawanie postaci historycznych na fotografiach,
rozpoznawanie wydarzeń tego okresu historycznego na obrazach, chronologia zdarzeń, określanie
przyczyn i skutków zdarzeń.
ZAKRES TEMATYCZNY:
plan “Burza” i jego przebieg,
przyczyny Powstania Warszawskiego,
wybuch powstania,
walki powstańcze,
upadek i skutki powstania,
najważniejsze daty,
postawa mocarstw wobec Powstania Warszawskiego,
ocena postaw aliantów i ZSRS,
ocena decyzji władz polskiego podziemia dotycząca wybuchu powstania uwzględniająca
sytuację międzynarodową i wewnętrzną,
ważne postaci, przywódcy z okresu Powstania Warszawskiego.
Termin składania zgłoszeń uczestnictwa w konkursie upływa 05.03.2021 r. o godz. 16.00.
plastyczny – Ozdoba wielkanocna
Regulamin Konkursu i Zgody do pobrania – KLIKNIJ
Warunki uczestnictwa
Konkurs adresowany jest do uczniów klas 0-8 szkół podstawowych. Oceniane będą tylko
prace indywidualne. Ze względu na to, że trudno dziecku wykonać ozdobę wielkanocną
w formie przestrzennej, młodszym uczniom mogą pomagać osoby dorosłe.
Prace: palma, pisanka, zając, baranek, stroik, …itp.
materiały: dowolne, ale mile widziane materiały naturalne, m.in.: krepa, bibuła,
suszone rośliny, piórka, wydmuszki, bukszpan, sznurek, itp.
technika wykonania i wymiar dowolne
Termin
Prace konkursowe wraz z oświadczeniem (załącznik nr 1) należy dostarczyć do siedziby
organizatora do 19.03.2021r.
matematyczny klas 2-8
18 marca odbędzie się Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Kangur
konkursy w styczniu i lutym
plastyczny klas 0 – 3
Zespół Szkół w Borównie organizuje konkurs “MASKA KARNAWAŁOWA” dla
dzieci z klas 1 – 3 szkoły podstawowej oraz dzieci z przedszkoli na
terenie gminy Dobrcz.
Zachęcamy do wzięcia udziału. Dla laureatów czekają pamiątkowe dyplomy i atrakcyjne nagrody.
Zdjęcia prac należy przesłać do 15 lutego 2021 roku.
Regulamin konkursu dostępny w linku poniżej:
https://drive.google.com/file/d/1yxefDzQspzjitB64kRKfCt8zIUmwdtVp/view?usp=sharing
konkursy w listopadzie i grudniu
językowy klasy VII i VIII
Jak co roku nauczyciele języków obcych Zespół Szkół Agro-Ekonomicznych organizują konkurs o tematyce świątecznej i zimowej. W tym roku po raz piąty zapraszamy uczniów klas 7 i 8 do wzięcia udziału w kolędowaniu i recytowaniu w językach obcych.
PRZEBIEG KONKURSU:
- Jeden uczestnik konkursu może przedstawić jedną dowolną kolędę lub 1 utwór – wiersz dowolnego autora (długość wiersza ok. 80 słów). Mogą to być kolędy lub wiersze o tematyce bożonarodzeniowej lub zimowej w języku obcym.
- Prezentacja jednego uczestnika nie powinna przekroczyć 2 minut,
- Prezentacje utworów mogą być wzbogacone o środki teatralne takie jak: gest sceniczny, kostiumy, rekwizyty, podkład muzyczny.
- Ocenie jury podlega::
- interpretacja utworu 1-5 pkt.
- poprawność, dykcja oraz wymowa/akcent 1-5 pkt.
- ogólne wrażenie artystyczne / muzykalność 1-5 pkt.
- recytacja z pamięci dodatkowo 2 pkt.
Regulamin i karta zgłoszeniowa do pobrania
badawczy i filmowy: wiek: klasa VII i VIII
Konkurs badawczy „Postaw na Słońce” ma na celu rozpowszechnienie wiedzy o mikroinstalacjach OZE (Odnawialne Źródła Energii), czyli urządzeniach, pozwalających wytwarzać energię elektryczną we własnym zakresie na swój własny użytek. Szczególny nacisk kładziemy na fotowoltaikę, czyli technologie przetwarzania energii słonecznej na elektryczną.
PRZEBIEG KONKURSU
Konkurs odbywa się całkowicie on-line. Wszelkie materiały, szczegółowy plan działań do wykonania i formularz raportowania się z wykonanych zadań dostępne są na platformie internetowej www.postawnaslonce.pl
Uczestnicy mogą też na bieżąco kontaktować się z biurem organizacyjnym konkursu telefonicznie, e-mailowo lub przez stronę internetową. Nie wymagamy przysyłania żadnych materiałów pocztą ani osobistych wyjazdów poza szkołę.
Aby wziąć udział w konkursie należy w pierwszej kolejności utworzyć zespół konkursowy składający się z maksymalnie dziesięciu uczniów ze szkoły i jednego opiekuna. Każda szkoła może wystawić tylko jedną drużynę. Opiekun musi zarejestrować zespół klikając w pole ZAREJESTRUJ ZESPÓŁ na górze strony i wypełniając elektroniczny formularz.
Dokładny opis zadań konkursowych wraz z ich punktacją znajdą Państwo w zakładce PLAN DZIAŁAŃ
plastyczny: wiek: przedszkolny, wczesnoszkolny
Młodzieżowy Dom Kultury nr 2 w Bydgoszczy serdecznie zaprasza do udziału w konkursie ,,Pocztówka do Świętego Mikołaja”. Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach wiekowych: dzieci w wieku przedszkolnym oraz dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Prace Konkursowe należy przesłać do 4 grudnia na adres Młodzieżowy Dom Kultury nr 2 ul. St. Leszczyńskiego 42, 85-137 Bydgoszcz z dopiskiem Konkurs ,,Pocztówka do Świętego Mikołaja”. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 9 grudnia 2020. Wyniki konkursu zostaną zamieszczone na stronie internetowej Młodzieżowego Domu Kultury nr 2 w Bydgoszczy.
plastyczny: wiek b/o
Konkurs plastyczny “Playroom z wyobraźnią”. Praca, wykonana dowolną technika, powinna przedstawiać świetlicę marzeń. Liczy się pomysłowość, estetyka i przestrzeń do odpoczynku.
Gotowe prace proszę sfotografować na jednolitym tle lub zeskanować je do formatu plików jpg, pdf lub png, a następnie odesłać na adres mailowy j.king@op.pl do 23 listopada br. Trzy najlepsze prace zostaną przesłane do konkursu “Się gra, się ma”.
informatyczny – szkoła podstawowa
Ministerstwo Edukacji Narodowej, Fundacja Rozwoju Informatyki i Komitet
Główny Olimpiady Informatycznej Juniorów informują o rozpoczynających się zawodach I
stopnia XV Olimpiady Informatycznej Juniorów przeznaczonej dla uczniów
szkół podstawowych W tym roku OIJ startuje po raz drugi w prostszej formule. Pragniemy, aby każdy zainteresowany uczeń wiedział, że może w niej wziąć udział. Olimpiada jest przeznaczona w sposób szczególny dla samodzielnie pracującej w tej dziedzinie młodzieży i ma służyć
rozwijaniu zainteresowań informatycznych
konkursy październik
filmowy: klasy VII,VIII
Zarząd Województwa ogłosił trzecią edycję Konkursu Filmowego skierowany do uczniów klas VII i VIII pt.” Z kamerą wśród Piastów” w tegorocznej edycji zaproponowano dwa tematy: “Skąd się biorą mnisi i czego nas nauczyli?” oraz “Trudne życie żony władcy”. Celem jest nakręcenie krótkiego filmu mający popularyzować wiedzę o Szlaku Pistowskim